fbpx

skruzdeliukas

SVEIKI, GERBIAMIEJI VAIRUOTOJAI !

Esu Skruzdėliukas – Automeistras.

Nuo šiol būsiu, daugiau nei dvidešimt metų sėkmingai gyvuojančio ir augančio Klaipėdoje automobilių priežiūros centro UAB “AUTOMEISTRAS”, draugas visuomenėje. Dalinsiuosi su jumis naudingais patarimais, informuosiu apie vykstančias akcijas, supažindinsiu su mūsų įmonės aktualijomis, rūpinsiuosi Jūsų automobilio tvarkingumu bei saugumu kelyje.

Jums tikriausiai įdomu, kodėl iš daugelio skruzdėliukų pasirinko būtent mane? Ogi todėl, kad aš atitinku visas AUTOMEISTRAS darbuotojų komandos savybes. Esu darbštus, kruopštus ir atsakingas. Mes, visi kartu, dirbame efektyviai ir kokybiškai, skirdami Jums ir Jūsų automobiliui maksimalų dėmesį ir pagarbą. Mes kasdien dirbame tam, kad po automobilio remonto darbų, Jums suteiktume visiško komforto bei pasitikėjimo savo automobiliu jausmą. Sukaupta ilgalaikė darbo patirtis, gali būti sėkmingai panaudota Jūsų gyvenime, siekiant užtikrinti Jūsų saugumą ir automobilio ilgaamžiškumą kelyje.

ATVYKITE ŠIANDIEN IR MES JUMS PADĖSIME.

_____________________________

Patarimai

Šiame puslapyje rasite patarimų skirtų automobilių priežiūrai ir eksploatavimui.

  • Viskas apie padangas
  • Bendri patarimai žiemos metu
  • Kaip žiema taupyti degalus?
  • Kaip vasara taupyti degalus?
  • Techninė pagalba kelyje ir vilkimo ABC
  • Pagalbininkai ištikus bėdai
  • Vairuotojo atmintinė

_____________________________

Viskas apie padangas

Padanga privalo užtikrinti gerą  automobilio sukibimą su keliu, taip pat priimti visas ją veikiančias jėgas ir kuo mažiau jų perduoti kitiems pakabos elementams. Nuo padangos priklauso transporto priemonės važiavimo saugumas ir patogumas. Padangoms keliami šie reikalavimai:

– geras jėgos perdavimas tarp kelio ir padangos;
– patikimas padangos pritvirtinimas prie ratlankio;
– gebėjimas išlaikyti tvirtą formą važiuojant tiesiai ir posūkyje, kad būtų užtikrintas automobilio stabilumas;
– kuo mažesnė tikimybė slysti šlapia danga;
– pakankamas stiprumas važiuojant dideliu greičiu;
– ilgaamžiškumas;
– geros amortizacinės savybės, nedidelis keliamas triukšmas.

1

Padanga (1. pav.) sudaryta iš karkaso, kuris yra padangos pagrindas. Karkasas sudarytas iš kelių sluoksnių kordo. Brekeris (padangos dalis, susidedanti iš kelių gumos ir kordo sluoksnių),saugantis karkasą nuo mechaninių pažeidimų, sudarytas iš papildomų kordo sluoksnių (nailono, plieno ir pan.). Šonai yra iš apsauginės gumos sluoksnio ir saugo padangą nuo mechaninių pažeidimų ir temperatūros poveikio. Bortai skirti tvirtinti padangai ant ratlankio, juose įterpti žiedai iš plieninės vielos. Vidiniai sluoksniai dengia padangą iš vidaus. Dėl vidinių sluoksnių oras neišeina iš padangos.

2Protektorių sudaro guma, kuriai vulkanizuojant suteikiamos reikiamos savybės (atsparumas trinčiai, pjūviams). Be to, protektorius perduoda visas jėgas likusiai padangos daliai. Padangos protektorių sudaro (2pav.):

– išilginiai grioveliai – jie leidžia lankstytis protektoriaus blokams, taip padanga kabinasi į minkštą dangą (smėlį, sniegą, žvyrą);
– grioviai – jais padanga išstumia vandenį, esantį tarp padangos ir kelio paviršiaus;
– blokeliai – jie sudaro didžiąją padangos paviršiaus dalį, pagrindinė jų paskirtis – sukibti su kelio paviršiumi.
– juostelės – užtikrina padangos nuolatinę sukibimą su kelio paviršiumi;
– duobutės – jos dažniausiai būna išorinėje padangos protektoriaus pusėje. Jų paskirtis –šaldyti padangą;
– kraštai – skirti automobilio stabilumui posūkyje užtikrinti. Pneumatinės padangos klasifikuojamos pagal paskirtį, hermetizavimo būdą, oro slėgį, protektoriaus piešinį, kordų išdėstymą karkase, kordo medžiagą, sukimosi kryptį, protektoriaus rašto simetriškumą.

3

A – gamintojo ir padangos pavadinimas;
B – padangos dydžio, konstrukcijos ir didžiausio leistino greičio žymėjimas;
C – konstrukcijos tipas;
D – papildomi žymėjimai žieminėms ir sustiprintoms padangoms;
E – didžiausia apkrova bei slėgis;
F – ECE reikalavimų atitikimas;
G – DOT kodas;
H – kilmės šalis;
J – tas pat, kaip ir „B“.

Vienas iš pagrindinių padangos žymėjimų yra (diagramoje – „B“ arba „J“) padangų dydžiai. Pažiūrėję į savo automobilio padangos kraštą galite pamatyti maždaug tokį užrašą:185/65R13 96H (3. pav., B, J). Šis užrašas reiškia:185 – atstumas (milimetrais) nuo vieno padangos krašto iki kito, padangai esant neapkrautai(4. pav., B). Šis dydis vadinamas padangos pločiu.

4

65 – tai šoninės sienelės aukštis, išreikštas procentais nuo padangos pločio, padangai esant neapkrautai (4 pav., H). Dydis H vadinamas padangos aukščio santykiu arba profiliu. Norint apskaičiuoti padangos aukštį milimetrais reikia naudoti formulę H = (B x H)100%Šiuo atveju padangos aukštis: H = 120 mm.

R – parodo, kad padangos konstrukcija – radialinė. Jei raidės „R“ nėra, padangos konstrukcija – diagonalinė.

13 – šis colinis dydis parodo, kokio skersmens ratlankiams padanga skirta (4. pav., d).

96 – tai apkrovos indeksas, parodantis didžiausią leistiną padangos apkrovą.

H – tai greičio indeksas. Jis parodo, kokiu didžiausiu greičiu galima važiuoti nepertraukiamą 10 minučių laikotarpį.

5

Viršijus šią ribą padanga, veikiama išcentrinės jėgos, gali plyšti.

Padangos gali būti paženklintos raudonais ir geltonais taškais. Tai reikšmės, nusakančios aukščiausią ir lengviausią padangos vietą (5. pav.).

Geltonas taškas – tai lengviausia padangos vieta. Todėl montuojant padangą reikia stengtis, kad jis būtų ties ratlankio ventiliu. Raudonas arba baltas taškas rodo aukščiausią padangos vietą. Montuojant reikia stengtis, kad šis taškas sutaptų su žemiausia ratlankio vieta, kurią žymi maža duobutė, esanti ant ratlankio.

Šaltinis: „Automobilių remontininko rengimas“

_____________________________

Bendri patarimai žiemos metu

Auto_Suzuki_Suzuki_Grand_Vitara_III_026304_

1 klausimas: kaip palengvinti seno dyzelinio variklio užvedimą?

Užsivesti nenorinčių dyzelinių variklių alyva turėtų būti pakeista į mažesnio klampumo alyvą. Taip starteriui bus lengviau sukti variklį. Tie, kurie dar pakeis ir susidėvėjusias žvakes bei tinkamai rūpinsis akumuliatoriumi, šaltomis dienomis nepatirs jokių piktų pokštų.

2 klausimas: kaip per šalčius elgiasi dujos?

Automobilių, kuriuose sumontuota dujinė įranga, varikliai užvedami naudojant benziną. Kadangi aušintuvui gresia užšalimas, jame esantis vanduo turi pašilti iki 50 laipsnių, tuomet įjungiamos dujos. Jei lauko temperatūra labai žema, tam prireiks nuvažiuoti keletą kilometrų.

3 klausimas: kodėl užvedant šaltą variklį sunaudojama daugiau degalų?

Degalų mišinio sunaudojama daugiau tam, kad, pavyzdžiui, būtų palengvintas variklio užvedimas arba tam, kad greičiau sušiltų katalizatorius. Taip pat, esant šaltam varikliui, degalų mišinys bei jo sudeginimas nėra optimalūs. Be to, variklio alyva yra klampesnė, todėl apsunkinamas variklio darbas.

4 klausimas: kodėl mano variklis, nepaisant “Start-Stop” sistemos neužgęsta?

Esant lauko temperatūrai, artimai nuliui, “Start-Stop” funkcija nebeveikia. Taip pat kai akumuliatoriaus įtampa mažesnė nei 12,4 volto, daugumos automobilių varikliai lieka užvesti.

5 klausimas: kas nutinka, kai užšąla aušinimo skystis?

Užšalusių variklių jokiu būdu negalima užvedinėti! Tokiais atvejais neveikia vandens siurblys, o tai gresia variklio gedimu. Vandens žarnelės užšalimą atlaiko be jokių pasekmių. O štai apie variklį to nepasakysi: dauguma turi šalčiokamščius, kuriuos išstumia sušalęs vanduo. Pakeisti kamščius naujais ir apžiūrėti aušinimo sistemą dėl kitų galimųpažeidimų – automobilių dirbtuvės darbas.

6 klausimas: į ką reikia atkreipti dėmesį važiuojant šaltu varikliu?

Dideli variklio sūkiai, esant šaltam varikliui, turėtų būti tabu. Tik užvedus variklį, guoliai ir kiti alyva sutepami paviršiaidar nebūna pakankamai ja aprūpinti, todėl iškyla didelė tikimybė, kad jie greitai susidėvės. Tie, kuriems dažnaitenka važiuoti trumpus atstumus, dažniau turėtų keisti alyvą, nes degalai ir kondensatas gali patekti į variklio alyvą irpridaryti žalos.

7 klausimas: kodėl iš mano automobilio išmetamųjų dujų sistemos vamzdžio, nepaisant kietųjų dalelių filtro, virsta balti dūmai?

Šių baltų dūmų susidarymo priežastis ne dulkės ir ne kenksmingosios medžiagos. Jie atsiranda dėl kondensato arba vandens garų.

8 klausimas: iki kokios temperatūros žiemą veiksmingas aušinimo skystis?

Tai nurodo gamintojai. Dažniausiai ši apsauga nuo užšalimo veiksminga iki minus 25 laipsnių. To pakanka platumoje, kurioje mes gyvename. Net jeigu naktį temperatūra nukrinta žemiau nei 25 0C, per tokį laiką šis skystis variklioaušinimo sistemoje vis tiek užšąla.

9 klausimas: kaip reikia rūpintis akumuliatoriumi?

Švarūs akumuliatoriaus poliai sumažina pasipriešinimą srovės tekėjimui į gnybtus. Važiuodami trumpus atstumus išjunkite nereikalingus galios naudotojus, pvz., šildomas sėdynes – tuomet pakankamai elektros srovės liks akumuliatoriui įkrauti. Prijungę akumuliatoriaus “sargą” (prie cigarečių degiklio), galėsite stebėti akumuliatoriausįkrovimo lygį ir laiku jį įkrauti.

10 klausimas: kodėl daugybėje švedų stovėjimo aikštelių yra kištukiniai lizdai?

Skandinavijos šalyse automobiliuose dažnai naudojami elektriniai šildytuvai tam, kad mašina be problemų užsivestų esant šiaurietiškoms temperatūroms. Taigi automobilių priekinėje dalyje yra sumontuota sistema, kurią prijungusprie namų elektros tinklo pašildoma variklio karteryje esanti alyva.

11 klausimas: kodėl žiemą greičiau išsikrauna mano automobilio akumuliatorius?

Esant žemai temperatūrai akumuliatoriaus galia gerokai sumažėja. Dilema: būtent žiemą užvedant automobilį reikia daugiau galios. Todėl pravartu įsigyti gerai veikiantį akumuliatorių.

12 klausimas: koks skirtumas tarp automatinio ir autonominio šildytuvų?

Automatinis šildytuvas įsijungia dar esant šaltam varikliui, kad automobilyje kuo greičiau būtų pasiekta darbinėtemperatūra. Šie šildytuvai nevaldomi mechaniniu būdu. Autonominį šildytuvą galima įjungti užprogramavus laiką –tada automobilis bus šiltas vos tik pajudėjus iš vietos.

13 klausimas: ar starteriui kenkia, kai ilgai bandoma užvesti automobilį?

Taip. Jei variklis neužsiveda per penkias sekundes, tikimybė, kad jis susidėvėjo labai padidėja. Todėl bandymas užvesti mašiną neturėtų ilgai trukti. Intervalas tarp mėginimų užvesti mašiną turėtų būti bent 30 sekundžių. Atsargiai: ilgai sukant starteriu, nesudeginti degalai gali patekti į katalizatorių ir sugadinti išmetamųjų dujų sistemą.

14 klausimas: ar yra pirmosios pagalbos patarimas išsikrovus akumuliatoriui?

Taip, karštą vandens pūslę uždėti ant akumuliatoriaus ir palaukti dešimt minučių, kol šiltas vanduo iki reikiamostemperatūros sušildys akumuliatorių. Rezultatas: sušildytas akumuliatorius turi kur kas daugiau galios užvedant variklį (žr. 11 klausimą).

15 klausimas: kodėl mano mašinos langų stiklai užšąla iš vidaus?

Iš vidaus užšalęs lango stiklas byloja apie tai, kad į automobilį patenka per daug drėgmės. Pirmiausia būtina panaikinti drėgmės atsiradimo priežastis. Dažniausiai dėl to kaltos įtrūkusios sandarumo detalės arba užsikimšęs salono filtras. Taip pat gali būti, kad drėgmė į automobilį patenka kartu su prie batų prilipusiu sniegu. Kai priežastis išsiaiškinama, automobilį reikia gerai išdžiovinti. Patarimas: statybinių prekių parduotuvėje nusipirkti patalpų drėgmės sugėriklįir padėti jį automobilyje.

16 klausimas: kaip patikrinti aušinimo skysčio tankį?

Automobilių detalių parduotuvėse parduodami antifrizo tankio matuokliai. Dėmesio: norint gauti teisingą rezultatą, matavimo sritis matuoklyje turi būti pilnai pripildyta aušinimo skysčio.

17 klausimas: ar pavyks sutaupyti degalų naudojantis autonominiu šildytuvu?

Esant lauke minus 15 0C laipsnių buvo atliktas bandymas dinamometru. Naudojant autonominį šildytuvą (sąnaudos apie 0,6 l/h) sunaudojama šiek tiek daugiau degalų, tačiau sumažėja kenksmingų išmetamųjų dujų kiekis.

18 klausimas: kodėl mano automobilis nešyla?

Dažniausiai dėl to kaltas sugedęs termostatas. Jei jis neveikia, aušinimo skystis nuolat teka per visą aušinimo sistemą ir todėl niekaip nesušyla.

19 klausimas: ar galima užvedinėti naują automobilį prijungus prie kitos mašinos akumuliatoriaus?

Taip, išsikrovusiam naujų automobilių akumuliatoriui galima padėti užsivesti. Nuo pavojingai aukštos įtampos automobilio elektroniką apsaugosite, jei nuėmę įkrovimo kabelį, įjungsite kuo daugiau elektroninių įrenginių, pavyzdžiui, sėdynių šildymą ir ventiliatorių.

20 klausimas: ką daryti, kai užšąla stiklo valytuvai?

Jokiu būdu negalima bandyti jėga jų atplėšti nuo stiklo. Taip gali būti pažeistos jautrios valymo juostelės. Geriau ant valytuvų užpilti langų plovimo skysčio koncentrato, šiek tiek palaukti ir tada kilstelėti valytuvus nuo stiklo. Patarimas atsargiems ir rūpestingiems: nakčiai valytuvus palikti šiek tiek pakeltus nuo stiklo.

21 klausimas: kokia turėtų būti stiklų valymo skysčio koncentracija?

Šis mišinys turėtų užtikrinti neužšalimą iki minus 20 0C. Didesni šalčiai Lietuvoje būna retai ir labai trumpai. Šis valymo skystis turi puikiai pašalinti purvą ir druskas nuo stiklo esant žemoms temperatūroms.

22 klausimas: ar galiu į radiatorių pripilti vandens?

Taip, nes aušinimo skystis visuomet susideda iš vandens ir aušinimo priedų. Tačiau reikia elgtis atsargiai: įpylus per daug vandens, apsaugos nuo užšalimo veiksmingumas gali priartėti prie kritinės ribos. Itin greitai užšąla aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelis. Taip nutinka todėl, kad pripylus į jį vandens, gerokai ilgiau užtrunka kol jis radiatoriuje susimaišo su aušinimo priedais.

23 klausimas: ar galima atitirpdyti stiklus verdančiu vandeniu?

Geriau to nedaryti. Ant šalto stiklo užpylus karšto vandens, šis gali sutrūkti. Ant naujų automobilių stiklų, bandant juos atitirpdyti karštu vandeniu, blogiausiu atveju gali atsirasti ilga įtrūkimo juosta. Tad žiemą geriau naudoti specialų stiklus nuo užšalimo atitirpdantį purškiklį, kurį galima įsigyti automobilių reikmenų parduotuvėje.

24 klausimas: kodėl nereikėtų sėsti į automobilį vilkint storą striukę?

Jei apranga per stora, saugos diržas nepakankamai priglunda prie kūno. Įvykus avarijai diržas optimaliai nebe apsaugo ir vairuotojas gali net išslysti iš diržo. Be to, per gausi apranga varžo judesius.

25 klausimas: kas nutinka padangų gedimų šalinimo priemonėms esant žemai lauko temperatūrai?

Dauguma sandarinimo priemonių, esant žemoms temperatūroms, tampa klampios, o pripūsti padangą per ventilį reikia labai daug jėgos. Patarimas: padėti šią priemonę po variklio dangčiu. Tačiau tai daryti reikia atsargiai, nes padėjus ją tiesiai ant kolektoriaus gali išsilydyti plastikas.

26 klausimas: ar spiritinis stiklų valymo skystis apsaugo nuo užšalimo?

Taip, tačiau dėl spirito, esančio valymo skysčio sudėtyje, jo ypatybės yra prastesnės. Be to, kaskart nuvalius stiklą, ant jo nuo alkoholio lieka tarsi šydas, kuris gali akinti ir kenkti matomumui. Todėl siūlome naudoti žiemai skirtus valymo skysčius, kuriuose yra šaltajam metų laikotarpiui pritaikytų papildomų medžiagų.

27 klausimas: ar esant minusinei temperatūrai galiu važiuoti į plovyklą?

Taip, bet būtina pasirinkti programą su džiovinimu. Svarbus yra pirminis skalavimas, kuomet nuo skardos nuplaunamas ledas ir dideli nešvarumai. Nepasirinkus pirminio skalavimo lake gali likti įbrėžimų. Važiuojant ilgus nuotolius arba išsiruošus į kelionę į kalnus, bagažinėje reikia turėti sniego grandines, žibintuvėlį ir šiltų antklodžių. Automobilio pirštinių dėtuvėje turėtų būti atsarginių lempučių ir saugiklių komplektas. Tiems, kurie turės pakankamai langų skysčio koncentrato, degalinėse nereikės pirkti brangaus skysčio.

28 klausimas: kokią žiemos įrangą būtina turėti automobilyje?

Važiuojant ilgus nuotolius arba išsiruošus į kelionę į kalnus, bagažinėje reikia turėti sniego grandines, žibintuvėlįir šiltų antklodžių. Automobilio pirštinių dėtuvėje turėtų būti atsarginių lempučių ir saugiklių komplektas. Tiems,kurie turės pakankamai langų skysčio koncentrato, degalinėse nereikės pirkti brangaus skysčio.

29 klausimas: kodėl ledo grandikliai kenkia stiklams?

Grandant ledą, po visą stiklą stumdomos purvo dalelės. Jos gali būti labai kietos ir subraižys stiklą. Tuomet atsiranda mažų įbrėžimų, dėl kurių gali susidaryti šviesos atspindžių ir vairuotojas bus akinamas.

30 klausimas: ar padangų oro slėgis turi būti pritaikomas prie oro temperatūros?

Ne, neturi. Padangų slėgis, kaip įprasta, turėtų būti tikrinamas kas 14 dienų arba prieš ilgesnes keliones. Koks konkrečiai jis turi būti – nurodo gamintojas.

Šaltinis: www.autobild.lt “Autobild Lietuva”, Nr. 1 (112), 2010 01 02–01 15

_____________________________

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Kaip ziema taupyti degalusTinkamas variklio pašildymas

Bet kokio vidaus degimo variklio geram veikimui reikalinga tam tikra temperatūra. Neįkaitusiam varikliui reikės maždaug 10 procentų daugiau kuro, nei įprastai. Būtina atsiminti, kad saugant variklio resursus ir transmisiją bei norint pasiekti tinkamą temperatūrą, reikia vengti papildomų apkrovų (sekite pagal prietaisų skydelyje esančią skalę). Stenkitės, kad per pirmąsias 10-15 minučių apsukos neviršytų daugiau nei 3000 žymos.

Visi varikliai geriau įkaista automobiliui judant, o ne jam stovint su įjungta laisva pavara ir teršiant aplinką. Transmisija sušyla tik automobiliui judant. Todėl užvedę automobilį ir nuvalę nuo jo sniegą – pirmyn į kelią!

Kuro sunaudojimas – pernelyg plati sąvoka. Žinoma, kiekvienas gamintojas nurodo automobilio sunaudojamų degalų vidurkį, tačiau realus kuro sudeginimas daugeliu atveju priklauso nuo vairavimo manieros ir automobilio važiavimo sąlygų.

Neskubėkite šildyti automobilio saloną

Akivaizdu, kad esant šalčiams, automobilio variklis kaista ilgiau. Dauguma automobilių vairuotojų, užvedę automobilį, įjungia visus įmanomus prietaisus. Suprantama, kad nuvalius nuo automobilio sniegą, norisi sėsti į šiltą automobilio saloną. Tačiau įjungta automobilio šildymo sistema neveikia taip, kaip turėtų, jei ji buvo įjungta, kol variklis dar neįkaito. Ji tik varinėja šaltą orą, apkrauna generatorių ir atima iš variklio šilumą, taip prailgindama jo įkaitimo laiką bei didindama kuro sąnaudas. Todėl verta apsiriboti sėdynių šildymu, o šildymo sistemą įjungti jau važiuojant automobiliui.

Kai vėl pilsite automobilio langų skystį, atkreipkite dėmesį į aušinimo skysčio lygį. Būtent dėl jo trūkumo salonas gali įšilti lėčiau, kai šildymo sistema yra papildomai apkrauta.

Neleiskite ratams praslysti!

Pasistenkite žiemą važinėti taip, kad automobilio ratai nepraslystų. Tiesa, kartais atrodo, jog tai neįmanoma, tačiau užtenka keletą dienų pasimokyti tai daryti ir galiausiai jums tai pavyks. Kai kuriuose automobiliuose yra „žieminis“ režimas, leidžiantis žymiai sklandžiau važiuoti užpustytais ar slidžiais keliais.

Jūsų automobiliui reikės mažiau kuro, jei jūs judėsite kelyje susidariusiomis vėžėmis. Prisiminkite, kad norint įveikti sniego krūvas bei kitokias kliūtis, reikia daugiau kuro.

Inercijos jėga

Žiemą labai svarbus yra vairuotojo gebėjimas teisingai išnaudoti inercijos jėgą. Venkite staigaus pagreitėjimo, kuris galiausiai pareikalaus ir staigesnio stabdymo. Grakštesnis važiavimas padės sutaupyti iki 15 procentų kuro.

Jei priešakyje matote sniego krūvą, kurią jūs turėsite įveikti, pasistenkite iš karto pasirinkti tokį judėjimo greitį, kad įveiktumėte ją vienu ypu. Kiek įmanoma, stenkitės stabdyti varikliu (pavyzdžiu, jei būtina sumažinti greitį nuo 70 iki 50 kilometrų per valandą).

Pripūskite padangas

Žiemą labai svarbus yra tinkamas slėgis padangose. Pripūtę padangas iki rekomenduojamo lygio, jūs ne tik saugiau važinėsite, bet ir sumažinsite kuro sąnaudas. Tad jei norite sutaupyti, stenkitės tikrinti padangų slėgį kartą per savaitę.

Šaltinis: www.delfi.lt sausio mėn. 4 d. 14:54

_____________________________

Patarimai, Kaip vasara taupyti dėgalus

Kai vasara aupyti kuraVairavimo maniera

1. Užveskite variklį ir pajudėkite švelniai, greitį didinkite palaipsniui.

2. Venkite ilgo variklio veikimo tuščiąja eiga.

3. Reikiamu metu perjunkite pavaras. Kuro sunaudojama daugiau, jei važiuojama per daug žema pavara (esant aukštesnėms variklio apsukoms) arba labai aukšta pavara (esant mažesnėms variklio apsukoms). Optimaliausia režimas daugumai automobilių – nuo 1 500 iki 2 700 aps./min. dyzeliniams ir nuo 1 800 iki 3 200 aps./min. benzininiams varikliams.

4. Prastuose keliuose su nelygia danga lėtinkite greitį.

5. Išlaikykite pakankamai didelį atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, tada spūstyse važiuosite tolygiau, reikės rečiau stabdyti, ne taip greitai susidėvės stabdžiai. Be to, rečiau stabdant susitaupo kuro, kuris sunaudojamas norint pasiekti prieš tai buvusį automobilio greitį.

6. Vairuodami nelaikykite kojos ant stabdžių pedalo, nes tada daugiau sunaudojama dėgalų, greičiau susidėvi stabdžių kaladėlės ir greičiau gali sugesti stabdžių sistema.

7. Pristabdydami atleiskite akseleratorių, bet nejunkite neutralios pavaros. Jei įmanoma, stabdykite ne stabdžio pedalu, o „varikliu“. Vos atleidus greičio pedalą, varikliai iš karto nustoja pumpuoti kurą. Šis stabdymo būdas tinka iš tolo pamačius raudoną šviesoforo šviesą. Privažiuojantys prie šviesoforo neutralia pavara iš tiesų sunaudoja daugiau benzino.

8. Statydami automobilį nuokalnėje, nepalikite įjungtos pavaros, verčiau naudokite stovėjimo stabdį.

9. Pašildykite variklį. Kol variklis neįšilo tiek, kiek reikia, greičio pedalą spauskite kuo švelniau.

10. Nelėkite. Dauguma automobilių važiuodami 110 kilometrų per valandą greičiu sunaudoja 25 proc. daugiau kuro, negu važiuodami 90 kilometrų per valandą greičiu. Ekonomiškiausias kuro sąnaudų požiūriu greitis būtų toks, kai įjungta aukščiausia pavara, o variklio apsukos – kiek didesnės žemiausios normos (nurodytos 3-iame punkte).

11. Iš anksto planuokite kelionę. Rinkitės tokį maršrutą, kad išvengtumėte transporto spūsčių ir dažnai pasitaikančių šviesoforų.

Automobilio būklė

1. Padangose palaikykite gamintojo rekomenduojamą oro slėgį. Taip ne tik mažiau susinaudosite dėgalų, bet ir padangos ilgiau tarnaus.

2. Pasirūpinkite tinkamu ratų suvedimu.

3. Nesivežiokite automobilyje nereikalingo svorio. Penkiasdešimčiai kilogramų kuro sunaudojama 2 proc. daugiau dėgalų.

4. Stenkitės, kad automobilis visada būtų techniškai tvarkingas.

5. Įjungti elektros prietaisai didina kuro sąnaudas. Nesant būtinybei, nešildykite galinio stiklo, nesinaudokite elektriniais stiklo pakėlimo prietaisais, salono vidaus apšvietimais, nešildykite sėdynių, nejunkite kondicionieriaus ir kitų elektrą naudojančių prietaisų. Pvz., kondicionierius 100-ui kilometrų sunaudoja 1,5 litro degalų, pamirštas išjungti galinio stiklo šildymas – apie 0,4 litro. Apytikriais duomenimis, kiekvienas automobilio elektros prietaiso sunaudotas kilovatas per valandą padidina kuro sąnaudas 1 litru.

6. Bagažinę ant stogo pritaisykite tik esant būtinybei. Kai jos nebereikia, iš karto nusukite, ypač jei daug važinėjate greitkeliais. Bagažinė ant stogo, ypač su dideliu svoriu viduje, blogina automobilio aerodinamiką, o važiuojant dideliu greičiu aerodinamika yra vienas svarbiausių faktorių, darančių įtaką kuro sąnaudoms.

7. Stenkitės važinėti uždarytais langais ir stoglangiu. Atviri langai ir stoglangis, taip pat papildomi elementai (pvz., stogo bagažinė) neigiamai veikia aerodinamiką ir didina kuro sąnaudas.

8. Nepirkite sunkaus automobilio. Žinoma, kad 500-ams kilogramų automobilio svorio reikia apie 700 litrų benzino per metus (per metus pravažiuojant 20 tūkst. kilometrų). Vadinasi, jei automobilis sveria 1 000 kilogramų, per metus sunaudojate apie 1 400 litrų dėgalų, jei mašinos svoris – 1 500 kilogramų, sunaudojate 2 100 litrų dėgalų ir t. t.

9. Reguliariai tikrinkite oro filtrus – užsikimšus oro filtrui, oras sunkiau pasiekia variklį, o tai neigiamai veikia variklio darbą, taigi didina kuro sąnaudas.

10. Venkite automobilio puošybos elementų. Pvz., kuo platesni ratų diskai, tuo didesnį aerodinamikos pasipriešinimą sukuria, o tai didina kuro sąnaudas. Nekeiskite gamyklinių ratų, ypač jei laukia tolima kelionė – tolimose kelionėse ypač jaučiamas didelių ratų poveikis.

Vykdant pateiktus patarimus, 100-ui kilometrų galima sutaupyti 1 – 3 litrus degalų, nuvažiavus 5 tūkst. kilometrų iki kito tepalų keitimo pavyksta sutaupyti 50 – 150 litrų kuro. Turint omenyje esamas degalų kainas, atsipirks tepalų ir tepalų filtro keitimas.

Šaltinis: www.delfi.lt 

_____________________________

Techninės pagalbos kelyje ir vilkimo ABC

tech.pagalba

Avariniai žibintai

Abi transporto priemonės privalo važiuoti įjungusios avarines šviesas.

Draudimai

Draudžiama vilkti lanksčiąja vilktimi automagistrale. Jei automobilis sugedo automagistralėje, vairuotojas privalo įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir kuo skubiau pašalinti transporto priemonę nuo kelio. Jei avarinės  signalizacijos nėra ar ji sugedusi, būtina pastatyti avarinio sustojimo ženklą taip, kad kiti eismo dalyviai sugedusią mašiną pamatytų likus iki jos mažiau kaip 100 metrų.

Elastingumas

Jeigu vilkti automobilį naudosite elastinį lyną, tikimybė atsitrenkti į velkančio automobilio galą sumažėja – toks pasirinkimas ne tik palengvina neįgudusių vairuotojų rūpesčius, bet ir apsaugo transporto priemones.

Greitis

Vilkdami motorines transporto priemones ne gyvenvietėse galite važiuoti ne didesniu kaip 70 km/h greičiu (velkant lanksčiąja vilktimi – ne didesniu kaip 50 km/h greičiu).

Ilgis

Lanksčiosios vilkties ilgis turi būti nuo 4 m iki 6 m, ji turi būti pažymėta ryškiaspalvėmis vėliavėlėmis (skydeliais) arba turi būti ryškios spalvos ir ne siauresnė kaip 50 mm. Standžioji vilktis neturi būti ilgesnė kaip 4 metrų.

Jėga

Sugedus varikliui sumažėja ir vairo sistemos bei stabdymo jėga. Todėl vairuotojas turėtų nustatyti patį didžiausią stabdžių ir vairo sistemos pajėgumą.

Kilpa

Nauji automobiliai dažniausiai turi įsukamus tempimo kablius (kilpas), kurie paprastai tvirtinami atsargiai įsukant juos kryptimi prieš laikrodžio rodyklę.

Motociklo vilkimas

Motociklą be priekabos ar mopedą vilkti draudžiama.

Pavojus susidurti

Tempiant sugedusius automobilius geriau nenaudoti buksyravimo lyno, o iškviesti techninės pagalbos sunkvežimį.

Raktelis

Dėmesio, nelaimės pavojus: uždegimo raktelis turi būti uždegimo spynelėje ir pasuktas taip, kad neužstrigtų vairo sistema.

Standžioji vilkimo jungtis

Turi privalumų, jei vairuotojas neįgudęs: stabdydami neįvažiuosite jus velkančiam automobiliui į galą. Pavojinga: jeigu jus velkantis automobilis stabdo per staigiai gali nukentėti buksyruojančios transporto priemonės galinė dalis.

Vairuotojo pažymėjimas

Kelių eismo taisyklėse sakoma, kad velkamą standžiąja arba lanksčiąja vilktimi transporto priemonę vairuoti gali tik asmuo, turintis teisę ją vairuoti.

Ženklas

Prieš pajudant reikia susitarti dėl sutartinio ženklo. Tai gali būti iškeltas nykštys, garso arba šviesos signalas.

Šaltinis: www.autobild.lt 

_____________________________

Gedimas ar avarija: turint deramas priemones greita pagalba nėra problema!

vairuotojo pgalbininkai

Sudarėme būtiniausios įrangos, kuri bus patikima pagalbininkė sustreikavus automobiliui, sąrašą.

Kryžminis ratų atsuktuvas

Be jo nepavyks pakeisti rato, kai iškils tokia būtinybė. Jis būna keturių skirtingų dydžių ir tinka visiems naudojamiems ratų varžtams. Patarimas:nuvažiavus 50 kilometrų reikia dar kartą priveržti ratų varžtus.

Žibintuvėlis

Būtent žiemą, kai ilgai būna tamsu, darbą palengvina papildomas šviesos šaltinis, kuris padeda apšviesti reikiamą sugedusio automobilio vietą.

Vaistinėlė / trikampis avarinio sustojimo ženklas

Tai gali būti arba rinkinys, arba kiekviena priemonė atskirai. Be jų joks automobilis negali išriedėti į kelią, o jei jų nėra – gresia baudos. Svarbu:reguliariai tikrinti galiojimo datą turinčias medžiagas ir esant reikalui jas  pakeisti. Patarimas: trikampį avarinį ženklą reikia statyti taip, kad kiti eismo dalyviai sugedusią mašiną pamatytų likus iki jos mažiau kaip 100 metrų.

Degalų kanistras

Net ir tuščią kanistrą verta turėti tam, kad blogiausiu atveju greitai būtų galima atsinešti degalų. Tas, kuris nori būti visiškai ramus, talpą būna pripildęs tinkamos rūšies degalais. Itin svarbu yra tai, kad kanistras būtų  tinkamai padėtas ir saugomas. Patarimas: būtinas užrašas ant kanistro ar tai dyzelinas, ar benzinas.

Įkrovimo laidai

Būtent žiemą jie yra svarbiausi pagalbininkai, nes išsikrovęs akumuliatorius esant neigiamai lauko temperatūrai yra įvairių gedimų priežastis numeris vienas. Turint šiuos laidus padėti užvesti automobilį gali net ir  diletantas. Kaip teisingai ir kokiu eiliškumu sujungti laidus, rasite pakuotėje esančioje instrukcijoje.

Pirstinės

Darbinės pirštinės – švarių, šiltų rankų ir apsaugos nuo nedidelių sužeidimų atsukant varžtus garantas.

Atšvaitinė liemenė

Be šviesą atspindinčios liemenės kelyje esant būtinybei neturėtų pasirodyti nė vienas vairuotojas. Tai itin svarbu esant šlapdribai, sningant, lyjant ar tamsoje, nes ji garantuoja didesnį saugumą automobilio gedimo atveju.

Lemputės / saugikliai

Netikėtai perdegė kaitrinė lemputė ar saugiklis. Tamsiu paros metu ir ypač žiemą likti kelyje su automobiliu be šviesų, itin nesaugu. Patarimas:atkreipkite dėmesį į jūsų automobiliui tinkančių kaitrinių lempučių tipą ir  saugiklių dydį.

Tempimo lynas

Jis turi būti kiekvienos mašinos bagažinėje, kad būtų galima nutempti sugedusį automobilį iš pavojingos zonos. Svarbu: dvi stabilios kilpos arba kabliai, raudona arba ryškiaspalvė vėliavėlė per lyno, kuris turi būti ne ilgesnis kaip 5 metrai, vidurį. Dėmesio: abu automobiliai turi važiuoti su įjungtais avariniais žibintais.

Šaltinis: www.autobild.lt 

_____________________________

Vairuotojo atmintinė

Vairuotojo atmintine

1. Planuokite kelionę iš anksto
* Pasirinkite optimalų važiavimo kelią ir laiką, kad išvengtumėte automobilio spūsčių;
* Įvertinkite oro sąlygas, jei įmanoma, esant prastoms sąlygoms, kelionę atidėkite;
* Lyjant ar sningant saugiu atstumu sekite priekyje važiuojančio automobilio važiomis, kad sumažintumėte pasipriešinimą riedėjimui.

2. Automobilio padangas pripūskite pagal rekomendacijas ir reguliariai tikrinkite padangų slėgį
* Taip sumažinsite degalų sąnaudas 2,5 proc., taip pat į aplinką bus mažiau išmetama CO2. Jei slėgis padangose per mažas, jos remiasi didesniu paviršiumi, dėl to padidėja riedėjimo pasipriešinimas ir atitinkamai degalų sąnaudos;
* Nenaudokite sezonui nepritaikytų padangų, susidėvėjusių padangų, kurių protektoriaus gylis per mažas.

3.Rūpinkitės automobilio technine būkle
* Nepilkite alyvos daugiau negu reikia-padidintas alyvos kiekis reiškia galios sumažėjimą, kartu didėja ir degalų bei alyvos sąnaudos;
* Periodiškai atvykite į autoservisą patikrinti, kaip veikia visos svarbiausios automobilio sistemos: važiuoklės ir amortizatorių, stabdžių, išmetamųjų dujų, apšvietimo, elektronikos;
* Į automobilio baką pilkite tik reikiamo oktaninio skaičiaus benziną.

4.Vairuodami pasirinkite tinamą vairavimo būdą
* Kelyje elkitės ramiai, stenkitės nuolat „skenuoti“ situaciją kelyje, kad galėtumėte išlaikyti tolygų greitį ir išvengtumėte staigaus pagreitėjimo ar stabdymo, į agresyvius kitų eismo dalyvių veiksmus neatsakykite tuo pačiu;
* Numatykite priekyje esančią kliūtį, lėtėkite atleidę akceleratoriaus pedalą, perjungdami pavaras į žemesnes;
* Išmokite važiuoti iš inercijos. Įvertinkite kiekvieno posūkio aštrumą, kad prieš pat jį nereikėtų staigiai stabdyti. Taip tik eikvojamos stabdžių kaladėlės, tuo tarpu judant iš inercijos, išnaudojama įsibėgėjimo metu išeikvota energija;
* Stenkitės keisti pavaras anksčiau, nei variklis pajus apkrovas – daugelyje dyzelinių automobilių tai reikia daryti variklio apsukoms pasiekus 2000 aps./min., benzininių – 2500 aps./min. Svarbu kuo mažiau naudoti pirmą pavarą, kuomet sunaudojama daugiausiai kuro.
* Pasirinkite optimalų ir saugų važiavimo greitį. Mažiausios kuro sąnaudos, kai vairuojate iki 80-90 km/h greičiu. Yra apskaičiuota, kad: važiuojant 110 km/h greičiu, ir 15 proc. daugiau, nei 80 km/h greičiu; važiuojant 130 km/h greičiu, degalų sąnaudos gali būti net iki 25 proc. didesnės, nei pasirinkus 110 km/h greitį.

5. Nevežiokite nereikalingų daiktų automobilyje, nuimkite laikiklius nuo stogo kai jų nenaudojate
* Dėl padidėjusio oro pasipriešinimo ir papildomo svorio degalų sąnaudos ir CO2 emisija gali padidėti iki 10 proc. Važinėjant su tuščia stogo bagažine deglų sąnaudos padidėja 3 – 5 proc.

6.Jei nėra būtinybės, nesinaudokite oro kondicionieriumi ar šildomų sėdynių funkcija. Taip pat stenkitės naudoti kuo mažiau automobilio elektros prietaisų vienu metu
* Šildomos sėdynės padidina deglų sąnaudas 0,25l šimtui kilometrų, oro kondicionierius net iki 2 l šimtui kilometrų;
* Kiekvienas įjungtas elektrinis ar mechaninis prietaisas (šviesos šildytuvas, oro pūtikais, sėdynių šildytuvas, šildomi veidrodėliai, radijas ir t.t.) didina degalų sąnaudas, tad visus nenaudojamus prietaisus išjunkite, kai jų nebereikia;
* Per valandą oro kondicionierius į aplinką išmeta iki 650 g. VO2, todėl kuo rečiau naudodami oro kondicionierių prisidėsite prie aplinkos saugojimo.

7. Važiuodami uždarykite automobilio langus
* Uždarius langus, ypač jei važiuojama didesniu greičiu, aerodinaminis pasipriešinimas bus gerokai mažesnis;
* Jei būtina, naudokite mechaninį oro ventiliatorių arba laikinai įsijunkite kondicionierių;
* Ta pati taisyklė galioja ir dėl stoglangių.

8.Venkite trumpų distancijų
* Apie 45 proc. nuvažiuojamų atstumų mieste yra trumpesni nei 3 km;
* Vienas litras benzino į atmosferą išmeta 2,3 kg CO2, dyzelinas – 2,7 kg CO2;
Šaltas automobilio variklis naudoja žymiai daugiau kuro, todėl trumpas distancijas nueikite pėsčiomis – taupykite, tausokite ir būkite aktyvūs!

Degalų taupymą paverskite žaidimu arba iššūkiu sau, suskaičiuokite kiek sutaupėte pinigų, susiraskite bendraminčių ir nuolat tarpusavyje palyginkite rezultatus bei pasidalinkite patirtimi!

Interneto šaltinis:
EKO vairuotojo atmintinė.